+36-20-333-6475 info@omniverzum.hu

Spirituális válogatás – Omniverzum esszencia * 2. rész

Szeretettel Üdvözöllek!

 

Nagyon örülök és gratulálok, hogy megvásároltad 3+1 részes Spirituális válogatásunkat.

Az Omniverzum Szabadegyetem legjobban kedvelt tanításait szedtük össze Neked 3 részben a +1 rész pedig egy online találkozó lesz, ahol beszélgethetünk a tapasztalataidról és kérdezni is tudsz az olvasottakkal, tanultakkal kapcsolatban.

A második részt alábbiakban találod, olvashatod, de akár le is töltheted pdf. formájában, melyet kinyomtathatsz és bármikor belenézhetsz.

 

Itt tudod letölteni a Spirituális válogatás második részét:

KLIKK IDE A LETÖLTÉSÉRT

Ebben a leckében betekintést kapsz az Omnipszichológia témakörébe.

„Omni” szó jelentése: minden, teljességet érintő.

„pszichológia” szó jelentése pedig: lélektan, lélekkel foglalkozó tudomány.

Omnipszichológia = egy új nézőpont az Énnel (a Lélekkel és a Szellemmel, halhatatlan Lényünkkel, a bennünk élő Szellemi Szikrával) való kapcsolat megértésére, Hozzá való közeledésre, az Úton való elindulásra és az Emberi létezés beteljesítésére.

Mert Emberi létezésünknek célja van, és ez a cél, hogy felismerjük a bennünk lakozó Szellemi Lényt és igyekezzünk napi szinten közelebb kerülni hozzá.

Az Omnipszichológia szót én alkottam abból a célból, hogy megkülönböztessem az eddigi Pszichológiát a Vízöntő-kor (jelenkor) Lélektanától (mely túl van a hagyományos pszichológián).

És ami a legnagyobb különbség a két nézet között, hogy a pszichológia az egyéleti emberrel foglalkozik. Segíti –, hogy egy tízemeletes ház példáját véve – feljusson az ötödik emeletre, mert ez a társadalmi rend. Így szokás. A neveltetés, a kultúra, a környezet, a család mind-mind erre inspirálnak, és ezt is várják el az embertől. Végezze el az iskolát, találjon egy jól fizető állást, nősüljön meg (menjen férjhez), legyen lakása és legyenek gyerekei. Aztán – majd egyszer – élete alkonyán legyen elégedett, büszke, beteljesedett és méltón várja a halált.

A pszichológia csak vízszintesen gondolkodik, és megoldásai is vízszintesen vannak. Ha nem érzed jól magad az 5/A lakásban (jelen helyzetedben) akkor utat mutat, hogy is tudsz átköltözni az 5/B vagy az 5/C lakásba. A személyiséget formálja, stabilizálja, igyekszik az embert önérvényesítésre, boldogságra, elégedettségre ösztönözni. Azonban ezek egyéleti munkák, és az Egész (Lélek és Szellem) szempontjából igazán szinte semmit nem számítanak. Na jó, mondjuk 1-2 % haladást a fejlődés ösvényén. (Ez azonban ma már nagyon kevés! Nézd meg hova jutottunk el ezzel a tempóval és hozzáállással.)

Az Omnipszichológia Szellemben, Lélekbe és személyiségben gondolkodik. Az egyéleti ember ennek a Hármasságnak (Szent Háromság) a fizikai megnyilvánulása, de magában hordozza a Lélek és Szellem szikráit. Az élet értelme a Tudat fejlődése, és az emberi fejlődés végére a Mindentudás birtoklása. (S a Tudat fejlődésének arányában az emberben egyre aktívabb a Lélek működése, és lépéseket tesz a Szellem emberben történő megnyilatkozására is. Ezt a folyamatot hívják például Transzfigurációnak, Krisztifikációnak és endúrának is. S ezt az Utat mutatta meg nekünk Jézus, akiből a Transzfiguráció hatására Krisztus lett.[1])

Az Omnipszichológia függőlegesen gondolkodik, vagyis gyere, megmutatom neked, hogy van hatodik, hetedik, nyolcadik emelet is, sőt még azon túl is, van másik ház is. Az életet kell magasabb szintre emelni, közeledni a Lélek felé, hogy feljebb költözhessünk Tudati házunkba. Tágítani tudatunkat, nyitni a Szellemi Világ felé, mert bizony az nincs tőlünk elválasztva. Abban élünk és létezünk, csak mi zártuk el magunkat jó erősen tőle.

Az Omnipszichológia foglalkozik az ember fejlődésével, felépítésével, az okkult anatómiával, a Sugarak tudományával, a Korszakokkal, az ember fejlődésével, a Szellem és a Lélek minőségeivel és az Utakkal.

Mik az egyezőségek a hagyományos pszichológia és az Omnipszichológia között: mindkettő az emberrel foglalkozik, annak belső világával, fejlődésével és kiteljesedésével.

Mik a lényeges különbségek a hagyományos pszichológia és az Omnipszichológia között: más a kiindulópont és más a cél.

  Pszichológia Omnipszichológia
Kiindulópont Az ember „tiszta lappal” („tabula rasa”) születik. Az ember hozott minőségekkel, ezéleti feladattal és karmával születik (tehát nem tiszta lappal!).
Születés körülménye

Pszichológiai nézőpontból születésünk véletlen;

ezoterikus nézőpont szerint pedig mi választjuk családunkat. (Ez mekkora tévedés!)

Az ember olyan családba, nemzetbe születik, mely legjobban megfelel az életfeladatának és a karmájának.
Gyökerek Fontos az ember múltja, gyermekkora, családi mintái, neveltetése, mert ezek lényegesen befolyásolják a személyiséget. A neveltetés, a gyerekkor, a gyökerek mind hozzásegítik az embert, hogy felfedezze a benne élő Szellemet és közeledjen hozzá.
Lélek / Psziché Ezen az ember, a személyiség érzelmeit, gondolkodását érti. Halhatatlan Esszenciánk, melynek a személyiség a „ruhája”.
Alap Az egyéleti személyiség, aki boldogságra, sikerre törekszik.

Az Ember Kozmikus Lény, Halhatatlan Szellemi Esszencia él bennünk.

A személyiség feladata a Halhatatlan Esszencia vezérelte élet élése.

Célja Boldog, kiegyensúlyozott élet. A Szellem felfedezése önmagunkban és ahhoz való közeledés.
Látásmód, Lényeg

 

A pszichológiai kiragad egy szeletet a Lényegből, és azt teljes mértékben leválasztja az egészről, és a szeletet tartja egésznek. Az Omnipszichológiai ezzel ellentétben az egészet szemléli. Látja a szeletet is (pl. neveltetés, családi minták, stb…), de nem kezeli egészként! S ez óriási különbség.

Háromszori Hármasság = Teljes Megnyilvánulás

Minden ember Istennek, a Monádnak, az I. Logosznak a megtestesülése (inkarnációja), egy el nem pusztuló, halhatatlan Egyéniség, és egy halandó, pusztulásra ítélt Személyiség együttese.

Ha életünkben az egyéleti személyiség tudatosan egyesül az Egyéniséggel, az Egyéniség pedig tudatosan egyesül a benned lévő Istennel, akkor elérted a Tudatos Halhatatlanságot, amely után már nincs több újjászületés.

Ezt a mondatot bontsuk ki egy kicsit. Egyéniség alatt a Lélek teljességét, a Lélek Hármasságát értem.

Még egy kicsit lépjünk hátrébb, és ismerkedjünk meg a Monád, vagy I. Logosz kiáradásával. Mind a Szellem, mind a Lélek, mint pedig az ember Hármasságban nyilvánul meg. A Szellem Hármasságáról (Trimurti) beszél a keresztény terminológia (Atya, Fiú, Szentlélek), a hinduizmus (Brahma, Visnu, Síva), és minden olyan irányzat, mely a Teljességet tanítja.

A Lélek is Hármasságban nyilvánul meg.

 

Megkülönböztetünk Emberi Lelket (Kauzális Világ = Tiphereth), Spirituális Lelket (Buddhikus Világ = Geburah) és az Atyát (Atman, Benső Atya; Atmikus Világ, a Nirvána Világa = Chesed).

És a személyiség, az egyéleti ember is hármasságban nyilvánul meg: Fizikai, Asztrális és Mentális testei és tudati központjai vannak.

És mit jelent a „benned élő Isten”? Mindannyian szívünkben hordozzuk Isten egy szikráját. (Isten alatt itt NEM az egyház istenét értem! Hanem mint Monád vagy I. Logosz, mint legtisztább Isteni kisugárzódás a Teremtett Világban. Az Isten szót behelyettesítheted Szellemmel, Fénnyel, Teljességgel, Minden Okával, vagy hívd hitrendszered szerint úgy, ahogy szeretnéd. De ha a Tudatos Fejlődés [Omnipszichológia is ilyen út] útját kívánod járni, előbb-utóbb meg kell barátkoznod az Isten szóhasználattal is.) Tehát Isten bennünk és általunk él és tapasztal a sűrű anyagi világban. Másként nem is tud, hiszen kellenek hozzá emberkezek és emberszívek.

És most ismerjük meg a személyiséget részletesebben:

A Személyiség felépítése

Az ember három Világban (Síkon) él (Fizikai, Asztrális és Mentális), és ebben a három Világban kering életről életre, míg, mint Élő Lélek ki nem szabadítja magát ezen Síkokból. S ebben a három Világban négy testben (testalakban) él az ember:

Fizikai Sík

Ezen a síkon két testünk van:

  1. a sűrű fizikai test: a látható és tapintható test, anyagtest; és
  2. a finom fizikai test, másként Éter vagy Élet test. Ezen test nélkül a sűrű fizikai test életképtelen lenne. Ez élteti az embert.

Asztrális Sík

Ezen a Síkon található az Asztrális vagy Vágytest. Az érzelmek, a motivációk, a vágyak, az érzelmi akarat helye. Itt működik a tudatalatti elme is.

Mentális Sík

Két része van a Kauzális és a Mentális Sík.

A Mentális Síkon található a mentális test, mely az egyéleti emberhez tartozik. Az emberi konkrét gondolatok tere. Az emberi ego helye, mely meghatározza életünket. Ez a test mai helyzetében nincs kapcsolatban a Lélekkel. Materiális gondolkodásunk, egyéletre fókuszálásunk okán elválasztódik a Magasabb, Szellemi Birodalmaktól.

A Kauzális Sík az Emberi Lélek helye, mely már nem a halandó ember világához tartozik. Az, hogy egyáltalán aktív-e az Emberi Lélek az emberben az az ember fejlődési fokától, életétől, motivációjától és a Lélek fejlettségétől is függ.

Emberi lélek

Az Emberi Lélek is fejlődésen megy keresztül az egyéleti ember sorozatos fizikai megjelenése hatására. Idetettem egy nagyon jó ábrát erre, hogy érthetőbb legyen.

Azt láthatod, hogy a Monád alászáll (ezt hívjuk involúciónak) a Síkokon keresztül (Atma, Buddhi és Manasz), majd a sűrű Fizikai Világban indul el az evolúciós fejlődés. A Szellemi Szikra ebben az alászállási a folyamatban „bezáródik” a sűrű anyagba.

Ezután az ásványi, növényi és állati fejlődésen, csoportlélek minőségein keresztül tapasztalatokat gyűjt, de még nem jelenik meg a csak az emberre jellemző egyéni Kauzális test vagy egyéni Emberi Lélek.

„Isten a sziklában alszik,
a növényben álmodik,
az állatban mozog
és az emberben ébred fel.“

Érdemes ezen mélyen elgondolkodni.

Tehát az Emberi Lélek az emberben tud egyénileg fejlődni és az emberi fejlődés végével elérni az Egyéniesülést (Üdvözülni), ami azt jelenti, hogy felismeri és „éli” Halhatatlan Lényegét. „Születésedkor a Karmád képét öltöd fel, az Üdvözülés azonban Isten neked szóló ajándéka” (A Bölcsek Bölcsessége)

Az ember, a személyiség egyéleti lény. Az embernek nincs előző élete és következő sem. (Ez most „kicsaphatja” nálad a biztosítékot.) Az a személyiség aki most vagy, egyszeri és megismételhetetlen! A benned élő Szellemi Szikra és a Tudat az amelyik életről életre új személyiséget ölt magára és bezárkózik abban. És az előző személyiségek cselekedetének milyensége (Karma) határozza meg, hogy milyen személyiséget tud magára ölteni a Szellemi Szikra a következő testetöltésben. Milyen fizikai, asztrál és mentális anyag áll rendelkezésére a személyiség megjelenéséhez a fizikai világban.

 

Amikor a Buddha (Gautama Sziddhártha herceg) inkarnációját készítették elő a Dévák (mert bizony Ők azok, akik az élettervnek megfelelően elkészítik a személyiség testeit), nem volt a terekben megfelelő minőségű asztrális és mentális anyag. Fel volt adva számukra a lecke, hogy az életfeladatnak megfelelő – a megvilágosodást elérni tudó – minőségű anyagot keressenek a Buddha számára. Ezért volt szükség arra, hogy édesanyja a Plejádok csillagáról érkezzen, hogy minőségével és esszenciájával hozzájáruljon fia Szellemi Útjához.

Sokáig forgattam magamban, hogy mit is írjak ebbe az egy Omnipszichológia leckébe. Olyan hatalmas téma, és olyan sokrétű, hogy, hogy is tudom megfogni pár oldalban érthetően. Szerettem volna egy átfogó képet adni arról, miről is szól az Omnipszichológia. Többször átírtam a leckét, kitöröltem részeket, újra gondoltam és ismét átírtam. Végül úgy döntöttem, hogy még a jelen időkről írok.

Jelen idők

Izgalmas időket élünk jelenleg a Földön. Szellemi oldalról nagyon-nagy lehetőség egy olyan továbblépésre, amire még nem volt példa a Kozmikus történelem során. Általában, ha az evolúció egy következő spirálra kerül (és most is ezt történik), akkor –

és most csak az emberiségről beszéljünk – az emberiség döntő többsége meghal (elhagyja a Fizikai Síkot) és csak nagyon kevés ember marad meg, akik feladata, hogy az elért fejlődést és tudást megőrizzék a következő ciklusban megjelenő emberek számára. A következő, magasabb íven azon Lelkek tudnak emberi inkarnációval megjelenni, akik elértek egy bizonyos fejlődési szintet. Akik annál alacsonyabban vannak, azoknak várakozni kell, hogy majd egy következő fejlődési ív ismét elérje ezt a szintet és ők ott lesznek képesek belépni újra a fizikai fejlődésbe.

Azonban most nem csak erre a kimenetelre van lehetőség, hanem – és ez a szám oly sokszor megjelenik – ha 144.000 ember eléri tudatosan és akarattal a magasabb fejlődési szintet, akkor energetikailag képesek az emberek döntő többségét is felsegíteni a következő fejlődési ívre. Tehát nem kihal az emberiség és egy új szinten kezdi el a következő fejlődési ciklust, hanem még életében átmegy abba.

Ez egy csodás és páratlan lehetőség! Azonban CSAK az ember tudatos munkájával, fejlődéséve és akaratával lehetséges. Nélkülünk csak úgy nem történik, történhet meg.

A 144.000 nem egy pontos szám. Inkább irányszám, energetikai szint. Mindannyian fontosak vagyunk a folyamatban.

Sok vallás és hagyomány beszél az „idők végéről”. Ez egy időciklus végét jelenti és egy új kezdetét. És ez van most.

Minden ciklus végén vannak jellemző működési módok, melyből az egyik a káosz, a felfordulás. A hindu filozófia Brahma a Teremtő; Visnu a Fenntartó; Síva a Pusztító és Megújító Isteni Hármasságát tanítja. Jelenleg Síva időszakát éljük, amikor is szükséges a régi rendszerek pusztulása, hogy az új meg tudjon születni.

Pontokba szedve mi is történik:

  • A Naprendszer a Földdel bejárt egy Kozmikus Évet, mely 25.920 év, és új évbe lépett.
  • A Naprendszer a Földdel belépett a Foton-övbe, melyben 2.160 évig, egy Kozmikus Hónapig tartózkodik.
  • február 4-én Rendszerünk belépett a Vízöntő-korba, és 2.160 évig ebben a Kozmikus Hónapban  halad.
  • Krisztus ideje óta (2.000 éve) „Isten Lelke”, Szelleme folyamatosan ereszkedik be a Fizikai Síkra. Jelenleg az Éteri Síkot érte el, és ereszkedik hozzánk a Fizikai síkra, egyre közelebb.
  • Indul a Hatodik Gyökérfaj, az új emberi faj evolúciója.

Ezen történések megváltoztatják a Földre érkező energiákat. Ma már teljesen más milyenségűek, mint 100 évvel ezelőtt. Felforgatóak és inspirálóak, hogy haladjunk a Tudati fejlődés spirálján. Azonban hatalmas számban vannak „megkövült”, berögződött emberek, nemzetek, vallási és politikai csoportok, akik akadályozzák a Föld megújulását. Ez az oka a bolygón minden konfliktusnak, háborúnak, katasztrófának és annak, hogy a bolygó nem képes kezelni ezeket az új, dinamikus, spirituális energiákat.

A válság egy lehetőség az emberiségnek. Változást és átalakulást hozhat. Akkor tudunk tudatosan változtatni, ha megértjük a jelenleg zajló folyamatokat, a tudás felszabadít. Az emberiség eltávolodott a Szellemi Világtól, ego vezérelt életet él. Ha csak személyiségként éljük az életünket a válság süllyedést, eltávolodást és bezáródást hoz az anyagi világba.

Itt az idő felismerni, hogy mi mindannyian a Szellem Szikráját hordozzuk magunkban. Ha csak személyiségként ismerjük fel magunkat, akkor mindig a külső világhoz kapcsolódunk, elveszünk a fizikai világban. Az átalagember személyisége és Lelke között nincs kapcsolat. Kézenfekvő megoldás a válságra, ha a Lélek Tudatosságába emelkedünk. Elismerjük és felismerjük a magasabb, Szellemibb világokat és igyekszünk azokat életünk részéve tenni.

Ha dolgozol egód, személyes akaratod és vágyaid csökkentéséért, kevesebb válság lesz az életedben. Igaz, hogy a külső történések nem fognak változni, ugyanúgy lesznek földrengések, munkanélküliség, halál vagy más nehéz élethelyzet, de belső Lényed másként fog reagálni. Több lesz az életedben a béke, a szabadság, a nyugalom és az öröm.

Módszerek, melyek által kiléphetsz személyiséged zárt rendszeréből, és közelebb kerülhetsz Lelkedhez?

  • Mantrázás: a dinamikus Hangon éneklés Út a Teremtő, a Szellem és Lelked megismerésére. A mantrázás a befelé fordulás egyik legegyszerűbb módja. Itt általad invokált mantrázásról van szó, nem csak mantrák hallgatásáról[1]. Fontos, hogy tudatunk fókusza befelé legyen a szívünkön, keresve a kapcsolatot Lelkünkkel, Szellemünkkel, Benső Atyánkkal. Amikor mantrázol hangszalagjaidat belső energiák kifejlesztésére használod, azonban szándékod is nagyon fontos, mi célból mantrázol? Fontos még a mantrák ismétlése, mert ez mozdítja ki az energiákat a vízszintes rezgésből függőleges irányba, a magasabb síkok felé.

„Isten összes nevei és formái közül a legjobb az OM monogram szótagjel. Ez magába foglalja az összes hangok teljességét és a szférák zenjét, amelyet a zengő Nap énekel. Az ilyen hallható szimbólumnak egészen pontosan ugyanaz az érvényessége, mint egy plasztikus szentképnek, mindkettő az elmélyülés támasza. Ilyen támaszra azért van szükség, mert ami nem érzékelhető a szem és a fül számára, az nem ragadható meg objektíven, úgy ahogy önmagában van, hanem csak valamilyen hasonmáson keresztül.”[2]

  • Meditáció: a Csend szintén Út a Szellem felé. A ma embere igen aktív, kifelé forduló életet él. Így számára semmilyen szinten nem érzékelhető a Szellemi Terek Csendje, Nyugalma és Harmóniája. Emiatt van szüksége a meditálásra; belépni a tevékenységből a csendbe; az élet aktív ritmusából a passzív, befelé fókuszáló időszakokra. Ezen pillanatokban ablakot nyitunk a Szellemi Világok felé, Önmagunk Szellemi Lénye felé.

Világunk állandó változásában megtapasztalhatjuk a Magasabb Világok Állandóságát, Nyugalmát és Békéjét. A meditáció segíthet, hogy ne csak elménkkel tudjuk a Magasabb Világok létezését és állapotát, hanem mi magunk meg is tapasztaljuk azokat.

A ma emberére jellemző az alacsony energia rezgés, mellyel nem lehet a Lélekhez kapcsolódni. Ezért fontos, hogy finomítsuk személyiségünk vibrációját a csendes meditáció és mantrázás által.

  • Szellemi tanulmányok: a Vízöntő-kor a Tudás kora. Nem azért kell Szellemi Utat járni, mert szüleink is ezt járják, vagy mert ezt tanítják nekünk, vagy azért, mert elvárják tőlünk.

Azért lépünk az Útra, mert tudásunk által új ajtók nyílnak meg, melyen aztán a meditáció és a mantrázás során be is lépünk. Igaz Tudás szükséges a ma emberének a Tudatos Fejlődéshez. És az Igaz Tudás mindig is jelen volt, ma is jelen van, és mindig is jelen lesz az ébredő ember számára. Elmélet (Szellemi Tudás) és gyakorlat (meditáció, mantrázás, elmélkedés) kéz a kézben járnak a Tudatos Fejlődésben.

  • Nemesedés: elvesztettük az emberi értékeket. S ha körülnézel azt látod, hogy nap, mint nap kevesebb emberi értékkel rendelkezünk. A jólelkűség, a hála, az alázat, tiszta szívűség, az egyszerűség, a visszafogottság, az adott szó szentsége ma már nem érték. Akkor tudunk a Tudatos Fejlődés Útjára lépni ha a mindennapokba erényesedünk. Minden vallás, Szent Út tanítja az erényeket.

Én magam többször voltam Indiában Satya Sai Babánál, és megtapasztaltam azt a Szentséget és Egységet, amit Baba közvetít[1]. 1990-es években elindított egy Emberi Értékek Oktatási Programot, melyben öt emberi értéket tanít. Fontosnak tartja Ő is az életben megélt nemes viselkedést és gondolkodást. Baba emberi értékei: Igazság, Erőszak nélküliség, Szeretet, Béke és Helyes viselkedés.

Javaslom, hogy nézz körül a vallásokban mit tanítanak a nemes emberi viselkedésről.

  • Életvitel változtatás: tudásunknak az életünkben tükröződni kell. Ha nincs változás a külső világban körülötted, akkor belül sem változtál. Ha tudásod csak elmélet, az bizony nem tud téged a függőleges Fejlődés Útjára emelni. Tudásodat tapasztalattá kell művelned. Elmélet és gyakorlat kéz a kézben kell járjon, és ez az életviteledben is meg kell nyilvánuljon.

Még egy gondolat: Szellemi Utat nem lehet egyedül járni. Tartozni kell egy csoporthoz (sangha), akikkel együtt haladunk. Az Omnipszichológia célja Tudatos Úton Járó emberek segítése és támogatása.

„Légy Csendes a fizikai testedben, engedd el a mentális aktivitásodat, hagyd, hogy a gondolataid elhaljanak, és ebben a Csendben és Nyugalomban elérkezel majd oda, ahol Megismered a Dolgokat úgy, ahogy azok Vannak, az Igazságot magadról és a Teremtés Csodáit, mert akkor már Látni fogsz.”[1]

Kívánok sikeres felébredést és Úton járást!

Üdv:

Csilla

 

 

[1] Fontosnak tartom itt megemlíteni, hogy nem vagyok semmilyen hívő, Baba hívő sem. Rengeteg utat bejártam, de Önmagam Szellemi Lényegét soha nem hagytam el. Én Ő vagyok. Szabad, hittel és alázattal teli. Beállva az Isteni Rendbe, szolgálva a Szellemet, járva a Szellemi Utat.

[1] Mantrát hallgatni is jó dolog, mert rezgése tisztít és feltölt. Azonban passzív folyamat és a fejlődés szempontjából az aktív mantrázás a tudatos út.

[2] in.: A. K. Coomaraswami: Hinduizmus és buddhizmus, 19. old.

 

 A lecke végére betettem még egy meditációt, melyen javaslom elmélkedj és használd a nehezebb időkben is.

Roberto Assagioli: Ki vagyok Én? meditáció

Van testem, de a testem nem ÉN vagyok. Látom, és tapin­tani tudom a testem, de amit látok és tapintok, az nem az iga­zi Látó. Testem különböző állapotban lehet, lehet beteg vagy egészséges, fáradt vagy kipihent, nehéz vagy könnyű, de énemnek semmi köze hozzá. Az nem a valódi énem. A testem egy csodálatos eszköz a külvilág megtapasztalására és az ott történő cselekedetekre. Testem tehát csak eszköz számomra. Gondozom, ápolom, hogy egészséges maradjon, de nem azonosítom magammal. Az nem ÉN vagyok. Van testem, de az nem ÉN vagyok.

Vannak vágyaim, de a vágyaim nem ÉN vagyok. Megismerhe­tem a vágyaimat, ám amit megismerek, az nem az igazi Tu­dó. Vágyaim, melyek belső impulzusokra és külső befolyásokra ébrednek, melyek testiek, vagy érzékiek, sóvárgásaim melyek olykor ellentmondásosak és múlandók, melyekhez olykor vonzódom, olykor taszítanak nem ÉN vagyok. A vágyak jönnek és mennek, átsuhannak a tudatomon, a belső ént azonban nem érintik. Vannak tehát vágyaim, de a vágyai nem ÉN vagyok.

Vannak érzelmeim is, de nem az érzelmeim vagyok. Az érzéseim számtalan, olykor ellentmondásos változó formát öltenek, de mégis tudom, hogy én ÉN maradok, remények és kétségek között, örömben és bánatban, nyugalomban és idegességben. Átélem és érzékelem az érzéseimet, de amit átélek és érzékelek, az nem az igazi Érző. Megfigyelem érzéseimet, megértem és megítélem azokat, uralkodom rajtuk, irányba terelem őket és nyilvánvalóan tudom, hogy érzéseim nem én vagyok. Vannak érzéseim, de nem vagyok azonos ezekkel az érzésekkel.

Értelmem és elmém van, de én nem vagyok az értelmem és az elmém. Az olykor kevésbé, olykor igen fejlett és aktív, olykor fegyelmezetlen, máskor tanulékony, a külső és a belső világ felismerésének szerve, de az nem ÉN vagyok. Van értelmem, de én nem vagyok az értelmem.

Vannak gondolataim is, de nem a gondolataim vagyok. Meg­ismerhetem és elgondolhatom a gondolataimat, ám amit meg­ismerek, az nem az igazi Tudó. Megannyi gondolat fut át a fejem, jó és rossz gondolatok sokasága, olykor olyanok is melyekről úgy érzem nem is az enyém. Gondolatokra ébredek, melyekre még soha nem gondoltam, azonban ezek a gondolatok nem ÉN vagyok. A gondolatok jönnek és ma­gamra hagynak, a belső ént azonban nem érintik. Vannak gon­dolataim, de ÉN nem a gondolataim vagyok.

Hát akkor mi vagyok ÉN tulajdonképpen? Mi marad, ha önidentitásomat, személyiségem lelki, érzelmi énjét elveszem?

ÉN maradok. A Lényem marad. A gondolatok, érzelmek és vágyak közömbös Szemtanúja. Az öntudatom és önmegvalósulásom centruma. Ez életem folyásának faktora. Felismerem, és igazolva látom, hogy ÉN egy tiszta öntudat és akarat centruma vagyok. Felismerem, hogy ez a centrum nem egy statikus öntudat, hanem egy dinamikus erő. Képes minden lelki folyamtatot és a fizikai testet megfigyelni, uralni, azon lendíteni és azt bevetni.

Én Tudatcentrum és Erő vagyok. Egy erő, amely halhatatlan.

 

[1] Vallyon Imre spirituális tanító tollából.

KÉPZÉSEK

Szolgáltatásaink

Személyes képzéseink

Ismerd meg az Omniverzum Szabadegyetem képzéseit, válassz személyes képzéseink közül.

Távoktatás képzéseink

Otthonodból, saját időbeosztásod szerint is elvégezheted az Omniverzum Szabadegyetem képzéseit.

Online tanfolyamok

Rövidebb, online kurzusainkon egy-egy spirituális részterületet sajátíthatsz el, kényelmesen, otthonodból.